۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۵۸۱۹۲
نقوی حسینی در گفت وگو با رسا:

حوزه موشکی ایران جزئی از استراتژی دفاعی کشور است ‌| مسائل دفاعی قابل مذاکره با احدی نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان این که حوزه دفاعی هرگز قابل مذاکره با احدی نیست، تأکید کرد که حوزه موشکی ایران جزئی از استراتژی دفاعی کشور است.
نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به یاوه گویی های مقامات غربی علیه برنامه دفاعی و موشکی ایران و تلاش آن ها برای انجام مذاکرات موشکی گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و هیچکس نمی تواند این استراتژی را رد کند.

وی افزود: حتی قدرت های سلطه گر نمی توانند استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی را رد کنند و بگویند که استراتژی ایران تهاجمی است، ایران اسلامی به هیچ کشوری  تجاوز نکرده و همواره با تجاوزگری مخالف داشته و مقابل متجاوزان ایستاده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی علنا از سوی دشمنان تهدید می شود، اظهار داشت: آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی و بازیگران بی مقدار منطقه ای صحبت از تهاجم می کنند، وقتی کشوری علنا تهدید می شود حق مسلم دارد که برای دفاع از خود از همه امکانات استفاده کند.

وی ادامه داد: حوزه موشکی ایران برای دفاع از کشور، امنیت و مقابله با تهدیدات است، باید به حدی از توانمندی برسیم که هر نوع تهدید امنیتی علیه ملت و کشور را در نطفه خفه کنیم و این کار را خواهیم کرد، حوزه دفاعی کشور امری داخلی محسوب شده و هیچ قدرت و کشوری حق دخالت ندارد.

نقوی حسینی با بیان این که اجازه نمی دهیم که کسی درباره حق دفاعی کشورمان اظهار نظر کند، ابراز داشت: برای دفاع از خود از هر توانی استفاده می کنیم، سلطه گرانی مانند آمریکا سلاح های تهاجمی می سازند همانگونه که هیروشیما و ناکازاکی را با همین سلاح ها زدند و امروز نیز با همین سلاح ها مردم یمن به خاک و خون کشیده می شوند و علیه مردم سوریه و افغانستان استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: حوزه موشکی ایران جزئی از استراتژی دفاعی کشور است و برای حوزه دفاعی و دفاع از کشور به هیج کشور اجازه دخالت نمی دهیم چرا که این امر کاملا داخلی است، دخالت کسی در این زمینه دخالت در امور داخلی ایران به شمار می رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان تأکید کرد: حوزه موشکی هرگز قابل مذاکره با احدی نیست و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی موضع مستحکم در این زمینه دارد./1323/

ارسال نظرات